همه چیز از زمانی آغاز شد که در پی ورود شرکت های عظیم تکنولوژی به بازار بازی های رایانه ای، غول نرم افزاری جهان یعنی کمپانی آمریکایی مایکروسافت نیز اقدام به ورود به این گود کرد. همه چیز در سال ۲۰۰۱ و در ششمین نسل از بازی های رایانه ای آغاز شد و تا به امروز نیز با قدرت هر چه تمام تر، ادامه دارد. سیستمی قدرتمند و توانا برای اجرای بازی های آنلاین و رقابتی در عین نوآورانه بودن طراحی ساخت، از جعبه مجهول مایکروسافت، یک دستگاه آینده دار به وجود آورده بود. با توجه به عظمت این محصول تازه نفس، ایکس باکس موفق شده بود تا حدودی در نسل ششم موفق واقع شود و فروشی بالا تر از کنسول GameCube نینتندو را تجربه کند؛